Irodaberendezési tanácsok 3. – reklámügynökség
Egy reklámügynökségnél számos különféle feladat- és munkakör van, sőt ha a cég nagyobb, akkor önálló ágazatban rendelkezhet HR, könyvelés, stb. csoportokkal, amelyek munkája a sorozat első részében említett irodákétól nem különbözik. Jelen cikkünkben a kreatív részlegekre fókuszálunk.
A kreatív munkafolyamat jellegzetessége, hogy nagy szabadságra van szüksége. A legtöbbször nem egy asztalnál ülve történik a kreatív alkotás, hanem jövés-menés, beszélgetés, workshopok, csendes bambulás és még számos, egymástól nagyon eltérő jellegzetességekkel bíró tevékenység közben. Ezek egy részéhez érdemes megfelelő terepet teremteni egy olyan munkahelyen, amely elsősorban a kreativitásból, egyedi ötletekből él.
Melyek a praktikus szempontok?
Egy reklámügynökségnél nem csak az irodabútor összeválogatásakor, hanem az irodahelyiség kiválasztásakor is érdemes tekintettel lenni arra, hogy a kreatív munka támogatásának egyik legfontosabb módja a változatos környezet kialakítása.
Fontos, hogy az ügynökség dolgozói, ha akarnak egyedül lehessenek, ha akarnak összeülhessenek, ha akarnak szabad levegőn és zöld növények között kereshessenek inspirációt, ha pedig azt érzik jobbnak, hosszan ülhessenek és pl. kutathassanak a neten az íróasztaluknál ülve.
Mindehhez az irodabútor-követelményeket is meg kell teremteni, kényelmes, változatos és esztétikus kivitelben.
Mit üzenjenek a irodabútorok?
Kreatív ügynökségek gyakran fontosnak tartják, hogy a berendezésen keresztül is kifejezhessék az ötletességüket. Mindezt egyedibe hajló, minőségi bútorok választásával, amelyek – ha akarják – igény szerint átalakíthatóak, festhetőek, matricázhatóak legyenek.
A bútoroknál nagyon fontos a kényelem és a tartósság. Patinás cégek inkább hajlanak a prémium kategóriára, kisebb vállalkozásoknál az egyszerűbb de jó minőségű darabok jöhetnek szóba. A klasszikus elegancia ezen a területen kevésbé kap teret, de a trendek annál inkább megérintik a reklámügynökségek berendezésének világát.